Jak korzystać z Dowództwa O5?

Na tej stronie dowiecie się, w jaki sposób korzystać z witryny Dowództwa, kto co może a czego nie. Jak wiecie, największym i w zasadzie głównym narzędziem operacyjnym jest forum. Poszczególne działy służą do konkretnych spraw, w związku z czym przeznaczone są również dla konkretnych stanowisk, zgodnie ze strukturą administracji.

Wszystko zostało pokazane w formie przystępnej dla (miejmy nadzieję) każdego tabelki. Konkretne kolory oznaczają poszczególne stanowisko. Umieszczenie kropki z danym kolorem w danym miejscu oznacza, kto jest uprawniony co robić w każdym dziale.

  • — Administrator
  • — Moderator
  • — Pomocnik Administracji
  • — Operator
  • — Half-Operator
  • — Ekipa serwisowa

Użytkownicy
Wątki dyscyplinarne, propozycje postępowań z danym użytkownikiem (ban, awans itp.), w skrócie wszystko, co tyczy się użytkowników.

Kategoria Co to jest? Może zakładać wątki: Może odpowiadać:
Kartoteki Kartoteki użytkowników witryny. Wpisujemy tam wszystkie przewinienia, jakie dana osoba zrobiła wraz z postępowaniem wobec niej. 1
Przedstawiciele Administracji Czynności, jakie przeprowadza się wobec przedstawicieli administracji, zarówno te dobre jak i złe. 2 3
Pozostałe Cała reszta spraw, niepasujących do niczego powyżej. Obecnie rzadko stosowane.4

Witryna SCP
Błędy w artykułach, prace nad nowymi funkcjami, dodawanie nowych wątków na forum czy stronie: wszystko, co związane ze stroną scp-wiki.pl ląduje tutaj.

SPRAWY NADZWYCZAJNE Sprawy wymagające natychmiastowej reakcji całego zespołu. Odkładamy na bok wszystko, aby się tym zająć.5
Dyskusje strukturalne Dyskusje na temat całej wiki: co dodajemy, co usuwamy, propozycje itd.
Dyskusje polityczne Dyskusje na temat zmian uprawnień użytkowników.
Pozostałe Cała reszta spraw, niepasujących do niczego powyżej.

Sprawy zewnętrzne
Łamanie przez kogoś licencji, inne strony SCP, warte odnotowania kanały, cokolwiek związane z scp-wiki, lecz nienależące bezpośrednio do niej wpisujemy tutaj.

Discord Wszystko, co związane z Discordem: kartoteki, awanse, degradacje, ogłoszenia, zmiany i propozycje.
Licencja Sprawy związane z licencją.
Serwisy Sprawy związane z miejscami zewnętrznej działalności SCP-PL w Internecie.
Pozostałe Cała reszta spraw niepasujących do niczego powyżej.

Sprawy Dowództwa
Dyskusje na temat strony dowództwa, na której obecnie się znajdujemy.

Propozycje Propozycje odnośnie wszystkiego na Dowództwie. Co dodać, usunąć, poprawić itd.

Zarchiwizowane
Wątki, które nie są już aktualne. W celu ich przywrócenia skontaktuj się z Administratorem.

W archiwum nie dodajemy, ani nie odpowiadamy na żadne wątki. Do archiwum trafia wszystko, co jest już niepotrzebne, nieaktywne itd. Archiwizacja starych wątków może nastąpić po pół roku (180 dni) bez postu.

Głosowania

Głosowania mają na celu demokratyczne podjęcie decyzji w danej sprawie. Są rozpoczynane oraz podsumowywane przez odpowiednio uprawnione osoby. Mogą dotyczyć sprawy bezpośredniej jak np. awans/degradacja bądź wyniknąć pośrednio z dyskusji na dany temat. Wówczas przeniesienie dyskusji do głosowania odbywa się, gdy nie pojawiają się już nowe opinie w danej sprawie.

Głosowanie uznawane jest przy zyskaniu większości głosów. Aby głosowanie zostało uznane za ważne, większość wezwanych do głosowania musi wyrazić akceptację.

Sprawy trywialne niekoniecznie będą poddawane głosowaniu, zasadą może być tu: zmiany, poważne dodanie zawartości to głosowanie, poprawki bądź dodanie szczegółów obejdą się bez głosowania.

Jeżeli odgórnie żadna osoba nie wyraża sprzeciwu, głosowanie jest zbędne.

Administratorzy mogą zawetować głosowania: z wyraźnie uzasadnionym powodem zatrzymać głosowanie do czasu rozwiązania sporu.

Dodawanie i usuwanie stron

Strony osobiste

Dodawanie stron osobistych jest możliwe dla każdego członka PA z wyraźnie wskazaną przyczyną do posiadania osobistego miejsca pracy. Strony osobiste funkcjonują na zasadzie sandboxa, co znaczy, że można tam swobodnie pracować nad projektami związanymi z działalnością administracyjną na wiki. Istnienie takich stron ma na celu wykorzystanie potencjału Dowództwa jako projektu służącego całej administracji SCP-PL.

Strona osobista po utworzeniu musi zostać umieszczona na pasku bocznym w odpowiednim miejscu.

Inne strony

Propozycje dodawania innych stron można składać na forum, w kategorii propozycje.

Usuwanie stron

Każda strona osobista może zostać usunięta w każdej chwili przez jej właściciela. Obowiązkowe jest poinformowanie o tym Administratora.

Strony strukturalne, informacyjne itd. nie podlegają usunięciu, a jedynie przeredagowaniu przez administrację w przypadku konieczności.

Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie powyższej strony, napisz do Dr_BlackpeaceDr_Blackpeace.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License