Postępowanie

Postępowanie administracji SCP-wiki na witrynie "Dowództwo " i poza nią.

Dokument ten przedstawia, czego od nas się oczekuje jako od administracji. Dopóki nie zostanie to nazwane inaczej, przez administrację rozumiem całość przedstawicieli administracji witryny: Pa i PoA. Głównym celem artykułu jest pokazanie, jak należy korzystać z witryny O5, i co dane osoby/ funkcje mają prawo tutaj robić. Zanim jednak przejdę do tego, opisze podstawowe zasady postępowania administracji: co musimy, a czego nie możemy robić.

Czego nie możemy robić: Zostaliście wybrani na administrację głównie z tego powodu, że pozostali zaufali Wam, że nie zrobicie nic z tej listy. Jeżeli to się zmieni, to Wasza funkcja również.

  • Najważniejsza zasada, która jest absolutnie niedopuszczalna, pod żadnym pozorem. Nie ma na nią wymówki, nie ma wyjątków. Złamanie tej zasady to natychmiastowe wydalenie ze służby administracyjnej. Mowa o poświęcaniu prawdziwego życia na rzecz strony. To tylko hobby. Dobry administrator to ten, który zna zdrową granicę między aktywnością na stronie a życiem prywatnym. Masz problemy: załatw je, spoko. Rozumiemy to. Musisz gdzieś pojechać, odpocząć? Strona nie ucieknie, nie przejmuj się tym. Nie upijaj się, nie zawalaj studiów, nie wpadaj w depresję z powodu witryny.
  • Drugą zasadą jest nadużywanie swoich przywilejów. Myślę że jest to oczywista zasada: używamy autorytetu administracyjnego tylko do poprawy witryny, nie do swoich osobistych korzyści. Jeżeli ktoś Cię wyzywa, założymy mu kartotekę, nie banuj go bez porozumienia. Jeżeli nie podoba Ci się praca innego usera, nie usuwaj jej, bo tak. Jeżeli czujesz się zdenerwowany, niepewny, daj znać innemu, przejmiemy obowiązki bezproblemowo.

Co musimy robić To rzeczy, które można nazwać naszymi obowiązkami. Dla ich wykonywania jesteśmy administracją.

  • Dbać o porządek i jakość. Naszym głównym zadaniem jest poświęcanie swojego czasu i możliwości na ulepszanie witryny,w każdy możliwy sposób. Tutaj każdy zna swoje obowiązki, i wie, co i jak należy robić. Ważnym elementem jest tutaj "poświęcanie czasu", wobec którego wrócę się do powyższych punktów: z jednej strony nie możesz poświęcać zbyt dużo, z drugiej strony musisz choć trochę. Wniosek: odnajdź odpowiednią granicę.

Jak widzicie, lista nie jest rewolucyjna i raczej nie wnosi nic specjalnego do naszych zadań. Bardziej stanowi to podsumowanie pisemne tego, co już wiecie i znacie. Dlatego przejdę do listy bezpośrednio dotyczącej dowództwa. Zaczynam od dołu, gdyż rzecz jasna Moderator ma te same przywileje, co PoA + coś jeszcze.

Op/ Half OP

Funkcja dodatkowa, stojąca obok poniższych, pozwala na dyskusje czy rozmowy dotyczące wyłącznie chatu. Mogą tworzyć tematy poszczególnych osób, dodawać odpowiednie pozycje na listy i podobne.

Pomocnik administracji:

Pomocnicy mogą zakładać tematy w następujących działach1:

  • Dyskusje strukturalne
  • Dyskusje polityczne
  • Całość Sprawy zewnętrzne
  • Całość Sprawy Dowództwa

Pomocnicy mogą odpowiadać w następujących działach:

  • SPRAWY NADZWYCZAJNE
  • Głosowania
  • Pozostałe

Moderacja

Moderatorzy nie posiadają ograniczeń odnośnie forum. Mogą również ponadto poprawiać samą witrynę dowództwa. Nie mogą wprowadzać zmian.

Administracja

Administratorzy mogą zawetować głosowania: z wyraźnie uzasadnionym powodem zatrzymać głosowanie do czasu rozwiązania sporu.

Dyskusje na Dowództwie będą przenoszone do głosowania przez PA w momencie, kiedy dyskusja zakończy się i od dłuższego czasu nie pojawią się nowe głosy. Głosowanie uznawane jest przy zyskaniu większości głosów. Sprawy trywialne niekoniecznie będą poddawane głosowaniu, zasadą może być tu: zmiany, poważne dodanie zawartości to głosowanie, poprawki bądź dodanie szczegółów obejdą się bez głosowanie. Aby głosowanie zostało uznane za ważne, większość wezwanych do głosowania musi wyrazić akceptację.

Drugą generalną zasadą jest: jeśli nikt nie wyraża innych opcji czy sprzeciwu, głosować nie musimy.

Archiwizacja starych wątków może nastąpić po pół roku (180 dni) bez postu. Archiwizacją objęte są wątki z kategorii:

  • Głosowania
  • Dyskusje strukturalne
  • Dyskusje polityczne

Jak również inne, "pełne (więcej niż 50 stron wypowiedzi) wątki".

Archiwizacja dokonywana jest przez przeniesienie danego wątku do dedykowanej kategorii w dziale "Zarchiwizowane".

Standardowa procedura wobec użytkowników zasługujących na sprawy dyscyplinarne:

  1. Założenie wątku w "zapisy niedyscyplinarne". Skragi, propozycje wykopania i podobne na to zasługują.
  2. Przy braku poprawy założenie wątku w sprawach dyscyplinarnych, czyli założenie kartoteki. Tam ewentualnie banujemy i podobne.

W razie potrzeby można pominąć krok pierwszy. Kartoteki są stałe, zakładamy je na userów, nie na wydarzenia.

Dodatkowo, na witrynie SCP-wiki, administracja może używać Postów administracyjnych, postów Moderacyjnych i postów Pomocników. Poza nazwą różnią się one autorytetem: wszystkich należy przestrzegać, jednak moderator może wycofać post pomocnika, a administrator post moderacji.

Myślę, że to obecnie wszystko, w razie potrzeby lista będzie rozszerzana.
wanna-amigowanna-amigo

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License