Szuflada Maxwell

KANONY POLSKIE

Założenie, że nie może zaistnieć żaden kanon, czasami bywa nieprzemyślane. Nieprawda, że nie mamy żadnego kanonu. Wiele z naszych dzieł często jest ze sobą w logiczny sposób związanych i spójnych. To do Ciebie, czytelniku, należy podjęcie decyzji odnośnie do tego, w co uwierzysz i uznasz za jądro tego uniwersum. Nie powinno się jednak zakładać, iż autorom brakuje chęci ani zorganizowania.

Poniższe linki prowadzą do oficjalnie rozpoznawanych i współdzielonych kanonów uniwersum Fundacji SCP. Aby pisać dzieła w oparciu o dany, przyszły autor musi się upewnić, że zna resztę materiałów już do owego kanonu przynależących oraz pamięta, iż utwory te są względem siebie spójne.

Nikt nigdy ich do siebie nie zapraszał, nikt nie wie, skąd się biorą, nikt nie chciał, by istniały. I nikt nie potrafi pozbyć się ich na dobre.

Obiekty konspiracyjne ten uporządkowany chaos niszczą doszczętnie, nie pozwalają się sklasyfikować, wymykają się wszelkim normom, wszelkim zabezpieczeniom, mają za nic starania, które wkładamy w ich pozyskanie. Są wszechobecne i wpływowe, a jednak na ich widok rozkładamy ręce.

Fragment "Czym są obiekty konspiracyjne?", autorstwa Dr JamesH.

Medycyna altnormalna to wspaniała dziedzina, dzięki której witamina C leczy raka bądź stymulacja miejsc na ciele chroni przed autyzmem. Wszystko jednak ma swoją cenę…

Młodzi ludzie w naszym kraju cierpią, i bogacą się na tym międzynarodowe firmy. My chcieliśmy tego zapobiec. Tak doszliśmy do stanu dzisiejszego. Dalej jesteśmy dość skromną organizacją, ale wiele ludzi w Polsce zgadza się ze mną i kupuje moje produkty. Jeżdżę na targi nauki anomalnej, chociaż nie jestem tak mile widziany, i właśnie tam widzę własnymi oczami, że ludzie chcą zmian tak jak ja.

Fragment "O początkach medycyny altnormalnej", autorstwa Platnicki.

tam niżej jest osobna strona

KANONY ANGIELSKIE

Co niegdyś było ukryte, teraz jest jawne. Jak Fundacja przetrwa w świecie, w którym nie może sobie pozwolić już na tajemnice?

"…dzień piąty ratowania, kolejne ciała zostały odzyskane z oceanu. Wstępne szacunki wskazują, iż liczba ofiar śmiertelnych oscyluję koło miliona i ciągle wzrasta. ONZ wydało oświadczenie o niedawnym Incydencie Północnokoreańskim, twierdząc, że był to "sprawunek natury". Ostatni wyciek poufnych dokumentów z Zebrania Japońskiego, które opisują kradzież wobec czegoś znanego jako "Fundacja", sugeruje inną możliwość…".

Fragment "Joseona", autorstwa Doc Burns.

Byt znany jako "Nikt" działa podobnie jak natura: jego działanie są nieobliczalne, a metody niejasne. Cel i prawdziwa tożsamość bytu stanowią zagadkę dla wszystkich, oprócz niego samego. Jednakże, kiedy dojdzie do ich pojęcia, Nikt zniknie. Wydarzyło się to już co najmniej raz.

Zatrzymał się i chwilowo spojrzał na odbicie swej twarzy w lustrze, starając się przypomnieć sobie, czy jakikolwiek jej szczegół wyglądał znajomo. I, jak zwykle, nie. Westchnął. "Cóż, nic mi z zastanawia się. Czas iść do pracy". Ostatni raz poprawił kurtkę i uroczyście przechylił kapelusz ku pustemu pokojowi. Następnie przekroczył próg.

Fragment "Preludium: Terminus", autorstwa Drewbear.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License